środa, 23 października 2013

Tydzień początkiem zdrowego odżywiania ....

Pierwszy tydzień  - 2 kg
Waga 91 kg

Tydzień minął cudownie piękna pogoda i bardzo dużo siły jaką posiadałam dały mi energię do pracy i porządków aż zastanawiam się co będę dalej robić skoro nadrobiłam wiele zaległości. Może ktoś potrzebuje sprzątaczki ? :) Sprzątanie doskonale wypełnia wolny czas :)

Założenia !
 Chcąc odżywiać się zdrowo zrzucić troszkę wagi postanowiłam wprowadzić do swojego życia kilka podstawowych zasad. Zasad które będą najważniejsze przez najbliższe miesiące i mam nadzieję że z czasem wejdą mi w krew i tak już pozostaną do końca życia.

1. Pięć niewielkich posiłków dziennie z przerwami co 3 godziny (i ani minuty dłużej)
 jedzonych powoli nie spiesząc się :)
 Regularne jedzenie posiłków zapewnia stały dopływ glukozy do organizmu i zabezpiecza nas przed nagłym i nieprzyjemnym uczuciem głodu, nad którym trudno zapanować.

Dzień zaczynam od wypicia ciepłej wody z dodatkiem soku z połowy cytryny i pieprzu cayenne, doskonale zaraz po przebudzeniu łagodzi uczucie wilczego głodu który mnie czasem ogarnia :) Następie przygotowuje śniadanie dla siebie i domowników. Posiłki zaczynam jeść od 7.00 śniadanie i jak w zegarku co 3 godziny II śniadanie, zupa, obiad, kolacja, dzienna dawka kalorii jaką zaplanowałam na najbliższe 2 miesiące to 1200 -1300kcal  dziennie zazwyczaj jem troszkę mniej gdyż po obiedzie który jest zazwyczaj bardziej obfity nie mam ochoty na kolację więc wypijam tylko szklankę soku pomidorowego lub kakao. Produkty z których przygotowuje posiłki to oczywiście chude mięso + warzywa + owoce + zdrowe węglowodany.

2. Woda to podstawa
Woda jest niezwykle ważnym składnikiem naszego organizmu.. Jej funkcja jest nieoceniona. Pomaga usunąć z organizmu szkodliwe produkty przemiany materii.

Pije co najmniej 2l wody dziennie + herbatki ziołowe i kawa :) kocham kawę :) nie pije do posiłków rozrzedza to soki żołądkowe, staram się pić na półgodziny przed jedzeniem i na godzinę po ( powinno się pić dopiero 2 godziny po posiłku, lecz w takim wypadku zostało by mi tylko 30 minut na picie co moim zdaniem troszkę mało. Piję godzinę po zazwyczaj 1 szklankę co półgodziny, może wydawać się wam śmieszne że robię wszystko z zegarkiem w ręku (a raczej z budzikiem który w dalszym ciągu nastawiam) lecz muszę na początek trzymać się regularności aby dać sobie z tym wszystkim radę.

3. Ruch to zdrowie
Podczas wysiłku w naszym mózgu zachodzą procesy chemiczne, wydzielane zostają endorfiny hormony szczęścia które wprowadzają nas w doskonały humor a w dobrym humorze możemy zawojować cały świat.

Bieganie ( na razie szybki marsz) i ćwiczenia to podstawa nie ma możliwości życia bez ruchu życie przed telewizorem nie może istnieć :) I to jest moje założenie maszeruje (na razie) i ćwiczę  6 razy w tygodniu marsz zajmuje mi zazwyczaj 4-6 kilometrów następnie ćwiczenia od 20 do 40 minut ćwiczę z Chodakowską lub Mel B wybrałam je bo łatwo połączyć w całość grupy mięśni do ćwiczeń ( brzuch, uda, ramiona itd) Jeden dzień zostawiam na odpoczynek (wybrałam wtorek) właśnie w dzień odpoczynku kładę się spać bardzo bardzo wcześnie (jak to tylko możliwe) aby organizm wypoczywał.

To podstawowe założenia, zasady jakimi będę się kierować oczywiście jest jeszcze wiele innych zasad które wdrożyłam lecz te są fundamentem inne to cegiełki z których zaczynam budować
 Siebie od nowa :)

Są oczywiście i motywacje jedna z nich wisi na mojej szafie :)


  Pamiętajcie !!!

Niebawem zrozumiesz, że to, co dziś wygląda, jak poświęcanie się, okaże się zamiast tego najwspanialszą inwestycją, jaką kiedykolwiek zrobisz.


2 komentarze:

  1. Takie zasady to podstawa :) Świetnie, że je wprowadzasz, to na pewno pozwoli Ci się czuć zdrowiej, a kilogramy... W końcu sobie pójdą, a Ty zostaniesz zdrowa :)

    Ja każdy dzień zaczynam od szklanki ciepłej wody z cytryną. Uważam, że to świetny nawyk :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak wiele muszę się jeszcze nauczyć, wszystko robię inaczej niż zwykle to niesamowite uczucie, czuję że rodzę się na nowo :) Dziękuję że jesteś !

      Usuń